Prepoznaj istinu! (2019.)

“DIGITALNI POGON” – Medijska pismenost kao funkcionalna pismenost

Medijska pismenost u današnjem društvu predstavlja novu formu funkcionalne pismenosti građana i građanki i neizostavan je faktor u organizaciji svakodnevnog života. Ekspanzija multimedija i tehnologije dovela je do promene načina na koji komuniciramo u društvu, a samim tim uticala je i na promenu načina na koji u društvu funkcionišemo, učimo i radimo.

Osnovni cilj projekta “Digitalni pogon” jeste uvođenje prakse medijske i informacione pismenosti u postojeće sisteme osnovnog i srednjeg obrazovanja u Srbiji kao oblika funkcionalne pismenosti građana i građanki u demokratskom društvu 21. veka.

Projekat za cilj takođe ima razvijanje kritičke svesti učenika, kao i razvoj kreativnosti i interaktivnosti u školama.

„Vodič za edukatore kroz medijsku pismenost“!

Vodič je namenjen svim nastavnicima kao i edukatorima u neformalnom obrazovanju koji žele da deci približe teme kao što su dezinformacije, oglašavanje, nasilje i stereotipi u medijima. Vodič sadrži stručne tekstove i uputstva kako realizovati radionice o navedenim temama. Besplatno preuzmite Vodič ovde

Vodič kroz produkciju u školskoj klupi

Ovaj vodič upoznaće vas sa svim etapama u procesu snimanja video i audio zapisa. U Vodiču naći ćete osnove snimanja i montiranja, objašnjenje celog procesa po koracima, uz primer jedne školske reportaže, ideje za zadatke i rečnik produkcijskih pojmova.

https://issuu.com/novinarska-skola/docs/vodic_kroz_produkciju

 

Vodič za transformaciju školskih biblioteka

Verovatno niko danas ne bi poverovao da školska biblioteka može imati neki veći značaj ili ulogu u društvu. Čak i sami bibliotekari u našim školama često ne prepoznaju sebe kao važne aktere u izgradnji učeničkog integriteta, niti pak profesori imaju potrebu da od njih dobijaju organizovaniju podršku u nastavnim i vannastavnim aktivnostima.

U okviru projekta Digitalni pogon kreirali smo vodič koji može poslužiti školskim bibliotekarima u procesu transformacije školske biblioteke u infoteku.

Vodič možete preuzeti na ovom linku:

Vodič za razotkrivanje lažnih vesti

Kritička svest jedna je od osnovnih postulata medijske pismenosti i iz tog razloga vam predstavljamo  Vodič za borbu protiv lažnih vesti,  koji će vam pružiti mnogo korisnih saveta u oblasti verifikacije sadržaja sa društvenih mreža i rizičnih sajtova. Kako utvrditi originalnu verziju fotografije? Kako prepoznati fotomontažu, a kako snimak izvučen iz konteksta? Koje su odlike kloniranih sajtova? Kakva je struktura prototipičnih jezičkih manipulacija? Sve ovo, ali i mnogo više saznaćete u elektronskom vodiču koji je nastao u okviru projekta FakeNews Tragač. On je namenjen novinarima i studentima novinarstva, ali i svima koji žele da se u javnom interesu upuste u borbu protiv lažnih vesti i manipulativnih sadržaja.

https://issuu.com/novinarska-skola/docs/fake_news_vodic

 

Digitalni pogon u školskoj klupi

Publikacija Digitalni pogon u školskoj klupi predstavlja sažet i zanimljiv vodič kroz svet medijske pismenosti. Kakva je budućnost medija koji nas okružuju? Sa kakvim se manipulacijama možemo susresti i kako im doskočiti? Kako nove generacije razumeju medijske sadržaje i kako nastavu učiniti savremenijom, kreativnijom i zanimljivijom? Ovaj vodič nudi odgovore, ali poziva i na zajedničko promišljanje o navedenim temama.

Download: Medijska pismenost – Publikacija