Jablanički okrug Jug Srbije Leskovac Vesti

Leskovački roštilj postaje sertifikovani brend

Gradonačelnik Leskovca dr Goran Cvetanović i direktor Regionalne privredne komore Leskovac Goran Jović danas su na konferenciji za medije potvrdili da će leskovačko roštilj meso od 1. novembra postati regionalni brend i dobiti sertifikaciju zaštitnim žigom Leskovački specijaliteti sa roštilja. Ovom prilikom gradonačelnik Cvetanović podsetio je da je Leskovac ponosni nosilac još dva brenda, leskovačkog ajvara i sprže, dok je naredni proizvod koji će biti brendiran leskovački med.

To praktično znači da od 1. novembra više neće moći da se koristi na roštiljdžinicama i restoranima oznaka „Leskovački roštilj“ ukoliko za to nema licencu. Tim pvoodom danas je održana prezentacija specijaliteta sa roštilja koji će biti sertifikovani u okviru projekta „Bugarsko-srpski gurmanski voz“. Projekat se sprovodi u okviru IPA programa prekogranične saradnje Bugarska-Srbija u kome je Privredna komora Srbije – Regionalna privredna komora Leskovac vodeći partner u saradnji sa Visokom poslovnom školom strukovnih strudija.

Leksovac je jedini grad u Srbiji koji ima zaštićena tri brenda, ovo će biti četvrti, a na putu je i zaštita petog brenda.

„Ono što je bio san pre 29 godina da zaštitimo kompletan leskovački roštilj kao brend ovoga kraja. To smo konačno priveli kraju u projektu koji radimo preko IPA programa sa našim partenirma iz Bugarske. Leksovački roštilj je poznat svuda u svetu i svako je to ime koristio kako je hteo. Završetkom ovog projekta više neće moći bez licence da se sprema leskovački roštilj“ istakao je Goran Jović direktor leskovačke komore.

Po rečima gradonačelnika Leskovca Gorana Cvetanovića, ovo je velika pobeda za Leskovac i njegove ugostitelje.

„Sledeće godine na tridesetoj jubilarnoj Roštiljijadi ćete imati prilike da jedete svetski priznat i bredniran leskovački roštilj. To nije samo brendirano roštilj meso veće sve što možete da probate sa roštilja“, kazao je Cvetanović i dodao je da će pokušati da brendiraju ljutenicu i pinđur.

Postupak brendiranja je vredan 170.000 evra i trajao je 15 meseci, finansiran je novcem Evropske unije, a sprovode ga Regionalna privredna komora, Visoka poslovna škola strukovnih studija iz Leskovca i partneri iz Bugarske komora iz Vraca i srednja škola iz grada Mezdre.