Zaštitimo našu decu na internetu

Uticaj društvenih medija na adolescente i tinejdžere od posebnog je značaja

Danas internet  mreže mladima nude prostor za zabavu i komunikaciju i eksponencijalno su porasle u posljednjih nekoliko godina. Iz tog razloga, važno je da roditelji postanu svesni prirode sajtova društvenih medija, s obzirom na to da nisu svi oni zdrava sredina za decu i adolescente.

Uticaj društvenih medija na adolescente i tinejdžere od posebnog je značaja, ne samo zato što je ova grupa dece razvojno ugrožena, već i zato što su među najbrojnijim korisnicima društvenih mreža. Prema izveštaju Common Sense Media, 75 odsto tinejdžera u Americi trenutno ima profile na društvenim mrežama, od čega 68 procenata koriste Facebook kao njihov glavni alat za društvene mreže.

Dakle, veliki deo socijalnog i emocionalnog razvoja ove generacije se dešava dok su na Internetu i na mobilnim telefonima.

 

PREDNOSTI DECE I ADOLESCENTA KOJI KORISTE SOCIJALNE MEDIJE

Socijalizacija i komunikacija

Sajtovi društvenih medija dozvoljavaju tinejdžerima da izvrše online mnoge zadatke koji su im važni van mreže:

– povezani su sa prijateljima i porodicom, stvaraju nova prijateljstva, razmenjuju slike i ideje.

– imaju mogućnosti za angažovanje u zajednici kroz prikupljanje novca za dobrotvorne svrhe i volontiranje za lokalne događaje,

– mogu unaprediti individualnu i kolektivnu kreativnosti kroz razvoj i deljenje umetničkih i muzičkih sadržaja;

– pružaju mogućnost za rast ideja od kreiranja blogova, podkasta, video snimaka i igara;

– mreže su mesto za negovanje sopstvenog identiteta i jedinstvenih socijalnih veština.

 

RIZICI MLADIH KOJI KORISTE SOCIJALNIM MEDIJIMA

Korišćenje socijalnih medija postaje rizik za adolescente češće nego što većina odraslih shvata. Pored sajber zlostavljanja o kome smo u više navrata pisali, pomenućemo i nove oblike zloupotreba na društvenim medijima.

Seksting

Seksting se može definisati kao „slanje, prijem ili prosleđivanje seksualno eksplicitnih poruka, fotografija ili slika putem mobilnog telefona, računara ili drugih digitalnih uređaja. Mnoge od ovih slika brzo se distribuiraju putem mobilnih telefona ili Interneta. Ova pojava se javlja kod populacije tinejdžera; nedavno istraživanje je otkrilo da je 20% tinejdžera poslalo ili objavilo gole fotografije ili video snimke o sebi.

„Fejsbuk depresija“

Definisana kao emocionalna poremećaja koja se razvija kada tinejdžeri provode dosta vremena na sajtovima društvenih medija. Nedavne studije pokazale su da su poređenja glavni uzročnik depresije; studija je pokazala da uporedno poređenje (u poređenju sa inferiornim) ima verovatnoću da izazove depresiju kao upoređivanje (u poređenju sa ljudima bolje od sebe). Međutim, postoje kontradiktorni izvještaji. Druga studija pokazala je da nas Facebook čini srećnijim i povećava društveno poverenje i angažman među korisnicima. Ove studije pokazuju da efekat društvene mreže na dobrobit zavisi od toga kako se koriste društvene mreže – da li da se korisnici povežu ili uporede.

 

Uticaj reklama na kupovinu

Mnoge društvene mreže prikazuju sve više reklama, kao što su reklamni oglasi, oglasi ponašanja (oglasi koji ciljaju ljude na osnovu njihovog ponašanja na vebu) i oglase zasnovane na demografiji (oglasi koji ciljaju ljude na osnovu određenog faktora kao što je starost , pol, obrazovanje, bračni status i dr.) koji utiču ne samo na tendencije kupovine preadolescenata i adolescenata, već i na njihove stavove o tome šta je normalno. Posebno je važno da roditelji budu svesni reklama I njihovog uticaja na ponasanje, jer su uobičajene na sajtovima društvenih medija i rade tako što prikupljaju informacije o osobi koja koristi lokaciju i potom usmerava profil tog lica kako bi uticala na odluke o kupovini. Takvi snažni utjecaji počinju čim deca počnu da idu online i objavljuju. Važno je edukovati roditelje, decu i adolescente o ovoj praksi tako da deca mogu da se razviju u medijske pismene potrošače i shvate kako reklame mogu lako manipulisati njima.

 

Realizaciju projekta finansijski je podržala Opštinska uprava opštine Medveđa. 

NDIKIMI I MEDIAVE SOCIALE NE ADOLESENTËT

Sot këto rrjete ofrojnë hapësirë për rininë për argëtim dhe komunikim dhe janë rritur në mënyrë eksponenciale në vitet e fundit. Për këtë arsye, është e rëndësishme që prindërit të bëhen të vetëdijshëm për natyrën e  mediave sociale, pasi ato nuk kan  të gjitha mjedis të shëndetshëm për fëmijët dhe adoleshentët.

Ndikimi i mediave sociale në adoleshentët ka  rëndësie të veçantë, jo vetëm sepse ky grup i fëmijëve është i prekshëm në zhvillim, por edhe për shkak se ata janë ndër shfrytëzuesit më të shumtë të rrjeteve sociale. Sipas raportit Common Sense Media, , 75 përqind e adoleshentëve në Amerik  aktualisht kanë profil në rrjetet sociale, nga të cilët 68 përqind përdorin Facebook si mjetin kryesor  të tyre të rrjeteve sociale.

Prandaj, një pjesë e madhe e zhvillimit social dhe emocional të këtij brezi ndodh në internet dhe në telefonat mobil.

PËRFITIMET E FËMIJËVE DHE ADOLESHENTËVE TË CILËT PËRDORIN I MEDIAT SOCIALE

Socializimi dhe komunikimi

Faqet e mediave  sociale lejojnë adoleshentët të kryejnë shumë detyra online që kanë rëndësi për ta edhe jasht rrjetit:

  • ata janë të lidhur me miqtë dhe familjen, krijojnë miqësi të reja, shkëmbejnë fotografi dhe ide
  • kanë mundësi të angazhohen në komunitet përmes mbledhjes së parave për bamirësi dhe vullnetarizëm për ngjarjet lokale,

– mund të rrisë kreativitetin individual dhe kolektiv përmes zhvillimit dhe ndarjes së        përmbajtjes artistike dhe muzikore;

– ofrojnë mundësinë për të rritur idetë nga krijimi i blogeve, podkasteve, videove dhe lojrave;

– rrjetet janë një vend për nxitjen e identitetit të tyre dhe aftësive unike sociale.

RREZIQET E TË RINJVE QË PËRDORIN MEDIAT SOCIALE

Përdorimi i mediave sociale është duke u bërë një rrezik për adoleshentët më shpesh se shumica e të rriturve shohin. Përveç keqtrajtimit sajber  që kemi shkruar në shumë raste, ne gjithashtu do të përmendim format e reja të abuzimit në mediat sociale.

Sekstingu

Sekstingu mund të definohet  si „dërgimi, pranimi ose përcjellja e mesazheve, fotove ose imazheve eksplicite seksuale  nëpërmjet një telefoni celular, kompjuteri ose pajisje të tjera digjitale, Shumë prej këtyre imazheve shpërndahen shpejt përmes telefonave celularë ose internetit. Ky fenomen ndodh në popullatën adoleshente; Një sondazh i kohëve të fundit zbuloi se 20% e adoleshentëve dërguan ose postuan fotografi të zhveshura ose video të tyre.

„Depresioni i Facebook-ut“

Definohet  si një çrregullim emocional që zhvillohet kur adoleshentët kalojnë shumë kohë në faqet e mediave sociale. Studimet e fundit kanë treguar se krahasimet janë shkaku kryesor i depresionit; studimi ka treguar se krahasimi krahasues (krahasuar me inferior) ka gjasat për të shkaktuar depresionin si një krahasim (në krahasim me njerëzit më të mirë se vetë) Megjithatë, ka raporte kontradiktore. Një tjetër studim tregoi se Facebook na bën më të lumtur dhe rrit besimin dhe angazhimin shoqëror midis përdoruesve. Këto studime tregojnë se efekti i një rrjeti social në mirëqenien varet nga mënyra se si përdoren rrjetet sociale –  përdoruesit a të lidhen apo krahasohen.

Ndikimi i reklamimit në blerje

Shumë rrjete sociale shfaqin gjithnjë e më shumë reklama, siç janë shpalljet reklamuese , shpalljet  e sjelljes (reklamat që I kanë në shënjestër  njerëzit në bazë të sjelljes së tyre në ueb) dhe reklama me bazë demografike (reklama që përcaktojnë njerëzit në bazë të një faktori të veçantë si mosha, gjinia, arsimi , statusi martesor, etj.) që ndikojnë jo vetëm tendencën e blerjes së para adoleshentëve dhe adoleshentëve , por edhe qëndrimet e tyre rreth asaj që është normale. Është veçanërisht e rëndësishme që prindërit të jenë të vetëdijshëm për reklamat dhe ndikimin e tyre në sjellje, pasi ato janë të zakonshme në faqet e mediave sociale dhe punojnë duke mbledhur informacion rreth personit që përdor këtë faqe dhe pastaj drejton profilin e personit për të ndikuar në vendimet e blerjes. Ndikime të tilla të fuqishme fillojnë  shpejt kur  fëmijët të fillojnë të hyn online dhe të publikojnë. . Është e rëndësishme për të edukuar prindërit, fëmijët dhe adoleshentët në lidhje me këtë praktikë në mënyrë që fëmijët të mund të zhvillohen në konsumatorë me shkrim të mediave dhe të kuptojnë se si reklamat mund të manipulojn lehtë me ta.